Aandoeningen

Osteoporose

Osteoporose betekent letterlijk: poreus bot. Bot is levend weefsel. Het lichaam breekt steeds oud bot af en maakt nieuw bot aan. Na het veertigste levensjaar wordt de afbraak van onze botten geleidelijk groter dan de opbouw ervan. Botten verliezen dan hun stevigheid en structuur en worden brozer. Dit is tot op zekere hoogte een natuurlijk proces, maar een gezonde leefstijl heeft ook invloed op het behoud van botmassa.

Reuma of Artrose

Eén van de reumatische ziekten is Reumatoïde Artritis (RA). Een aantal andere reumatische ziekten zijn artrose en de ziekte van Bechterew (ontstekingen van de wervelkolom). RA is een auto-immuunziekte; het afweersysteem keert zich tegen het eigen lichaam, waardoor stoffen vrijkomen die ontstekingen veroorzaken. Deze kunnen optreden in gewrichten, maar ook in pezen, spieren, organen, bloedvaten of rondom de zenuwen. Bij een gewrichtsontsteking wordt er extra gewrichtsvocht aangemaakt waardoor er uitstulpingen kunnen ontstaan. Reeds in een vroeg stadium van RA kan het kraakbeen en het bot beschadigd raken. Dit kan toenemen in een later stadium.

Parkinson(isme)

De ziekte van Parkinson is een ziekte van de hersenen. Wie aan de ziekte lijdt, kan uiteenlopende klachten hebben en de ziekte van Parkinson is dan ook erg complex. Voor geen enkele patiënt is het beeld van parkinson symptomen hetzelfde

Beschikbaarheid

Voor behandelingen ben ik beschikbaar op maandag, donderdag en zaterdag. Avondbehandelingen zijn op aanvraag elke werkdag mogelijk.

Contactgegevens

Heshuijzenstraat 5